Θεωρείται ότι η αυξημένη παραγωγικότητα και απόδοση των εργαζομένων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με ευφάνταστους, χαρούμενους και λειτουργικούς εργασιακούς χώρους! Όλο και περισσότερες εταιρείες αναγνωρίζουν ότι για να αυξήσουν την επίδοση των εργαζομένων τους, ο σχεδιασμός των επαγγελματικών τους χώρων θα πρέπει να γίνεται με γνώμονα την άνεση και την προαγωγή δημιουργικότητας. Υιοθετείστε, λοιπόν, κι εσείς αυτή την πρακτική, και κερδίστε τις εντυπώσεις των εργαζομένων αλλά και των πελατών σας. Δημιουργείστε ένα σύγχρονο, πρωτότυπο κι εργονομικό περιβάλλον που θα αποτελεί για όλους τον ιδανικό χώρο εργασίας! Εμείς είμαστε εδώ για να σας δείξουμε πως να το καταφέρετε!
Πώς να ξεκινήσετε
Ας ξεκινήσουμε τονίζοντας ότι η διακόσμηση του επαγγελματικού σας χώρου αποκαλύπτει πολλά για την φιλοσοφία σας και το ποιοι είστε σαν εταιρεία και γι’αυτό είναι σημαντικό να είναι προσεκτικά μελετημένη έτσι ώστε να συνάδει με την εταιρική σας ταυτότητα. Τα δύο στοιχεία που καθορίζουν τις επιλογές σας είναι το προϊόν / υπηρεσία που παρέχετε και το κοινό όπου απευθύνεστε.
Εάν οι υπηρεσίες/προϊόντα σας ανήκουν στην κατηγορία ειδών πολυτελείας κι έχουν υψηλό κόστος, καλό θα είναι αυτό να αντικατοπτρίζεται και στην διακόσμηση του γραφείου σας. Έτσι θα σας είναι πιο εύκολο να πείσετε για την ποιότητα της δουλειάς σας και την αφοσίωση στους πελάτες σας ή να διαπραγματευτείτε μια υψηλή αμοιβή. Εάν το επάγγελμά σας είναι δημιουργικό, τότε επιβάλλεται να πρωτοτυπήσετε και να δημιουργήσετε κάτι ευφάνταστο και διαφορετικό. Εάν όμως δίνετε περισσότερη έμφαση στην γρήγορη κι εύρυθμη παραγωγικότητα, θα πρέπει να εστιάσετε στον σχεδιασμό λιτών και λειτουργικών χώρων.
Πώς να οργανώσετε τη διαρρύθμιση του επαγγελματικού χώρου
Είναι πολύ σημαντικό να έχετε κατασταλάξει στα μηνύματα που θέλετε να περάσετε τόσο στους εργαζόμενούς σας όσο και στους πελάτες. Όποιος κι αν είναι ο σκοπός σας, θα διαρρυθμίσετε ανάλογα το χώρο και θα οργανώσετε τα έπιπλα. Η διάταξη των επίπλων, εκτός από λειτουργική, θα πρέπει να συνάδει με το μήνυμα που θέλετε να δώσετε. Μπορεί να στοχεύετε στη δημιουργία ενός χαλαρού και οικείου κλίματος, που προάγει την συνεργασία, την εμπιστοσύνη και την κατανόηση.
Εάν, λοιπόν, θέλετε να τονίσετε το πόσο κοντά βρίσκεστε στον πελάτη και στις ανάγκες του, τότε η διάταξη των επίπλων δεν θα πρέπει να είναι διαχωριστική. Αντιθέτως, θα προτιμήσετε έναν οpen plan σχεδιασμό, με αναπαυτικά καθίσματα, όπως καναπέδες και καρέκλες, φιλόξενους χώρους κι ένα εναλλακτικό τραπέζι συνεδριάσεων που θα διευκολύνει το κλίμα συνεργασίας και συζήτησης. Εάν, όμως θέλετε να προβάλλετε την μακροχρόνια πορεία κι εμπειρία της εταιρείας σας; Εάν επιθυμείτε να εντυπωσιάσετε τους πελάτες σας με την θέση ή το έργο σας; Τότε θα κατευθυνθείτε προς μια πιο αυστηρή και κλασσική διάταξη. Τοποθετείστε το γραφείο σας ανάμεσα σε εσάς και τους πελάτες, δημιουργώντας έτσι όρια και τονίζοντας το κύρος σας.
Πώς θα επιτύχετε την κατάλληλη ατμόσφαιρα
Σε οποιαδήποτε από τις παραπάνω περιπτώσεις, καλό είναι να δώσετε έμφαση στον φωτισμό, ο οποίος θα πρέπει να είναι επαρκής και λειτουργικός και ταυτόχρονα να δημιουργεί την ατμόσφαιρα που επιθυμείτε. Αυτό θα το καταφέρετε χρησιμοποιώντας πολλές πηγές φωτισμού που θα μπορούν να διαφοροποιούν την ατμόσφαιρα την ημέρα και τη νύχτα.
Επίσης, χρήσιμο εργαλείο στη δημιουργία της κατάλληλης ατμόσφαιρας είναι και η επιλογή των υλικών. Φυσικά υλικά όπως είναι το ξύλο και η πέτρα συνθέτουν ζεστούς οικείους χώρους. Από την άλλη, το γυαλί και το μάρμαρο ανήκουν στην κατηγορία υλικών που προσδίδουν κύρος σε ένα χώρο. Τέλος, είναι σημαντική η επαφή με το εξωτερικό περιβάλλον ή την φύση, αφού βελτιώνει την διάθεση και αυξάνει την παραγωγικότητα.
Φωτογραφία: © James Jones